poniedziałek, 11 lutego 2013

Jak zorganizować podróż Koleją Transsyberyjską?


Mityczna, magiczna Kolej Transsyberyjska. Prawie 9500km torów przecinających jedno z najbardziej niegościnnych i niedostępnych miejsc na Ziemi… ale mimo tego… nie myśleliście żeby w taką podróż wyruszyć? Jeśli tak, to świetnie! Poniżej podzielę się własnymi doświadczeniami z takiej podróży, powiem jak ją zorganizować od strony technicznej, gdzie i kiedy kupić bilety, jak wygląda życie w pociągu, które miejsca w wagonie są najlepsze i kim właściwie jest „prowadnica”. Gotowi? Zatem ruszamy!

Dworzec Kazański w Moskwie - stąd odjeżdżają wszystkie pociągi na Syberię
Kwestia najważniejsza, czyli bilety. Za przejazd pociągiem pospiesznym, 3-cią klasą, z Moskwy do Siewierobajkalska (o Bajkale możesz poczytać w poście Bajkał - Morze Syberii) zapłaciliśmy od osoby około...

27 komentarzy:

  1. Jechałem płackartą ze Lwowa do Odessy i Symferopola i mam wrażenie, że ograniczeń co do mocy alkoholu nie było żadnych :) Czyżby w Rosji były inne przepisy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że w respektowaniu tej zasady znacznie bardziej restrykcyjna byłą załoga pociągu...Lwów - Moskwa;) Jeden koneser nawet za to mandat dostał...nie wiem, czy jest to oficjalny przepisy, czy tylko umowny, ale działa;) W pociągu Moskwa - Siewierobajkalsk też nikt się z mocnymi trunkami nie obnosił tylko wszytko dyskretnie żeby prowadnica nie widziała;)

      Usuń
    2. mam dokładnie te same wspomnienia co Janga. Ukraina 2010 r. trasa Lwów-Kijów i inne, trunków wysokoprocentowych było dużo i zero problemów. Zapewne trafił się nam ugodowy konduktor :)
      K.

      Usuń
  2. Z chęcią dowiedziałbym się jak wyglądają i ile kosztują przedziały LUX i te w pociągach "firmiennych" Nie każdy chce się integrować, a ja cenię sobie prywatność własnego przedziału.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przedziały klasy luks są 2-osobowe. Nie jechałem taką klasą ani nawet jej nie brałem pod uwagę, ale znalazłem informację, że koszt przejazdu w przedziale lux na trasie Moskwa - Władywostok zaczyna się od 4000zł

      Usuń
    2. Ale po co jechać pociągiem transsyberyjskim, jeżeli się nie chce integrować z ludźmi po drodze? Taniej i szybciej jest przelecieć się samolotem, jeżeli tylko interesuje cie dotarcie z punktu A do B.

      Usuń
  3. może głupie pytanie, ale rozumiem, że mówimy o przejeździe tylko w jedną stronę,prawda? jeśli tak to jak wyglądał Twój powrót? Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma głupich pytań:P Tak, to koszt biletu w jedną stronę. Wracaliśmy z Irkucka pociągiem do Nowosybirska, a potem samolotem przez Kijów do Warszawy. Powrót kosztował nas koło 900zł;)

      Usuń
  4. Zawsze mnie jedno ciekawi, jak z powrotem do domu? ; ) I jak najlepiej dostać się do Moskwy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My wracaliśmy pociągiem z Irkucka do Nowosybirska a potem samolotem do Warszawy przez Kijów (łącznie około 900zł). Tak wyszło taniej niz lot bezpośrednio z Irkucka;)

      Do Moskwy - to zależy czy chcesz coś po drodze zobaczyć czy nie;) Jeśli tak to warto przez Ukrainę - do Lwowa autobusem (90zł z Warszawy) a potem pociągiem do Moskwy - koszt między 200 a 300zł. A jeśli chcesz jak najszybciej to można polować na promocyjne bilety lotnicze;)

      Usuń
  5. A ile trwa taka podróż?

    OdpowiedzUsuń
  6. jak utknąłem w Moskwie wracając z z Astrachania to rosyjski konduktor zaproponował nam (8 osób) 500 USD od osoby za trase Moskwa - Warszawa (to chyba nie był polonez..) odmówiliśmy dopiero po obejrzeniu przedziałów - każdy(2-osobowy) miał prysznic,świeże kwiaty, telewizor i butelke igristoje to chyba był LUX+++ :)W każdym razie nigdzie indziej (w europie) nie widziałem takiego przedziału.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy to prawda, ze Rosjanie maja znacznie nizsze ceny biletow niz cudzoziemcy? Slyszalem, ze mozna jakos zakombinowac, zeby jechac na bilecie dla Rosjan. Wie ktos cos na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym słyszałem, ale nie mieliśmy okazji sprawdzić jak to wygląda w praktyce... może ktoś inny wie i się podzieli taką wiedzą?;)

      Usuń
  8. Jechałem już kiedyś takim płackartem z Kijowa do Soczi, ograniczeń w piciu nie było ale co ciekawe nikt tam się też nie upił co znaczy że pito z umiarem.
    Ale moje pytanie jest takie: ile czasu jedzie pociąg z Moskwy do Władywostoku?
    W mojej podróży z kijowa do Soczi planowy czas przejazdu to ok. 30 godzin, niemal drugie tyle się opóźnił.
    Czy pociąg do Władywostoku też miewa opóźnienia i ile one mogą wynieść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jechałem tylko do Siewierobajkalska i pociąg jechał 4 dni. Z tego co wiem do Władywostoku jedzie się około tygodnia. Na pewno może się opóźnić... ale może ktoś inny miał takie doświadczenia i opowie?

      Nasz złapał opóźnienie prawie 9h ale potem niemal wszystko nadrobił i opóźnienie wyniosło koło godziny;)

      Usuń
  9. Cześć,

    Super wszystko opisane. Bardzo pomocne przed moją podróżą. Mam jeszcze dwa pytania.
    -czy w związku z przejazdem przez Ukrainę potrzebna jest jakaś wiza tranzytowa
    -czy jadąc do Siewirobajkalska przesiadałeś się na linię bajkalsko-amurską? czy to były doczepiane/odczepiane wagony?

    Pozdrawiam
    Marcin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukraina nie wymaga od Polaków posiadania wizy więc ten koszt Ci odpada;) Granicę przekraczasz tylko na podstawie paszportu;)

      Linia głównego transsibu i BAM rozdzielają się w miejscowości Tajszet, ale żadnych przesiadek nie mieliśmy. Nasz pociąg (nr 92) jechał bezpośrednio do Siewierobajkalska.

      Usuń
  10. Witam! Szukam osoby która chciałaby jechac koleją transsyberyjską z Moskwy do Chin. Data myslę o początku lipca dla mnie moze być początek czerwca termin do ustalenia, jezeli jest ktoś chętny to zapraszam do ustalenia szczegółów.Pozdrawiam Sylwester z Żywca.
    Mail:sylwek.k1@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej,
    czy ktoś z Was odwiedził Monogilę?. Planuje wyjaz w przyszłym roku i kompletnie nie wiem jak sie za to zabrać. Czekam na jakieś info:):):) navijka@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć. Tu "cwany gapa". Też myślę o Mongolii (i nie tylko) i również nie wiem jak to ugryźć. Jeżeli dowiesz się czegoś konkretnego, lub juz sama doświadczysz, podziel sie wiedza. Piotrek brauning1@wp.pl

      Usuń
  12. A jak wygląda sprawa dostępu do elektryczności w pociągu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W najtańszej klasie gniazdek nie ma, a w droższych... nie wiem nie sprawdzałem:P

      Usuń
    2. W drugiej klasie gniazdka są na korytarzu ale z prądem w nich jest rozmaicie.

      Usuń
  13. A ja mam pytanie dotyczące wizy, jak wygląda sprawa z wizą do Rosji? Bo czytałam, że jest potrzebne zaproszenie od kogoś z Rosji lub jakis voucher turystyczny. Jak to załatwialiście? Z góry dzięki za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wizy turystycznej jest potrzebny voucher. W praktyce wygląda to tak, że płacisz polskiemu pośrednikowi kilkadziesiąt złotych i on całkiem legalnie załatwia Ci coś takiego;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...